Drugi język: niemiecki
Korzystamy z coraz bogatszych materiałów w formie elektronicznej, które powstają w naszej szkole.
Zobacz przykład lekcji z arkusza kalkulacyjnego.
Uczniowie i nauczyciele mają dostęp do chmury Google, a w tym:
Każdego tygodnia odbywają się dodatkowe lekcje, w ramach których uczniowie mogą:
Bardzo dobrze wyposażona, przestrzenna, z szybkim dostępem do Internetu. Pracownia wyposażona jest przez Radę Rodziców.
Wspiera nas Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie. Publiczna placówka doskonalenia nauczycieli prowadzona przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.
Uczeń drugiej klasy informatycznej jest już finalistą konkursu informatyczno - matematyczno - fizycznego STEM Politechniki Warszawskiej. Nagrodą główną konkursu jest indeks na Politechnikę Warszawską. Trzymamy kciuki za naszego kolegę w trzecim etapie konkursu.
Wszystkie zakresy tematyczne realizowane są od podstaw, tak więc nie jest potrzebne żadne przygotowanie informatyczne. Dlatego w naszych podręcznikach znajduje się określenie: "Od podstaw do matury ...". Ważne jednak są takie cechy jak:
Uczniowie, dla których podstawowe tematy są znane, uczą się indywidualnym, przyspieszonym tokiem.
Jest to język C++. Język ten jest dopuszczony do matury z informatyki, jest przyjazny dla programisty oraz najbardziej popularny, stąd można znaleźć w sieci wiele przykładów na jego zastosowanie.
Klasa z rozszerzoną informatyką, matematyką i językiem angielskim jest bardzo dobrym przygotowaniem do podjęcia wszelkich studiów technicznych. Uczniowie mają możliwość zdawania matury rozszerzonej z informatyki lub matematyki, jak również z języka angielskiego. Zestaw przedmiotów rozszerzanych jest bardzo dobry pod względem wymagań uczelni wyższych.
Z jednej strony nie. Zakres materiału z informatyki jest o wiele mniejszy, niż z innych przedmiotów ścisłych. Rozwiązując wiele zadań z czterech podstawowych zakresów tematycznych można bardzo dobrze przygotować się do egzaminu maturalnego. Trudność matury z informatyki polega przede wszystkim na tym, że zanim rozwiąże się zadanie, trzeba wymyślić sposób jego rozwiązania. To znalezienie koncepcji (algorytmu) na rozwiązanie sprawia najwięcej problemów.
Jeżeli lubisz matematykę i polubisz programowanie, lekcje informatyki będą dla Ciebie przyjemnością. W trakcie lekcji jest rozwiązywanych dużo zadań przygotowujących do matury. Nie są one jednak trudne, jeśli się lubi tego typu wyzwania.
W szkole średniej w klasie z rozszerzoną informatyką uczy się tzw. programowania teoretycznego, a nie użytkowego. Nauczysz się podstawowych struktur programistycznych oraz podejścia algorytmicznego do rozwiązywania zadań. Jest to zgodne z wymaganiami maturalnymi. Dopiero na studiach informatycznych studenci uczą się pisania programów użytkowych, jednak podstawą teoretyczną są wiadomości i umiejętności wyniesione ze szkoły średniej.